AjankohtaisSYLILLINEN 2/2017 – Vuoden 2017 SYLI-kummi Jenny Lehtinen

AjankohtaisSYLILLINEN
SYLI-keskuksissa kohdataan sairastuneita, läheisiä ja ammattilaisia
Palanen Kuopion SYLI-keskuksen arkea
Vuoden 2017 SYLI-kummi Jenny Lehtinen

Vuoden 2017 SYLI-kummi – Jenny Lehtinen

Vuoden 2017 SYLI-kummiksi on valittu toimittaja Jenny Lehtinen. Hän sai viidestä ehdokkaasta eniten ääniä Syömishäiriöliitto – SYLI ry:n järjestämässä äänestyksessä. Jenny on tullut tunnetuksi erityisesti Ylen Vaakakapinasta, jonka hän käynnisti vuoden alussa. Vaakakapinan keskiössä on se, että ihmisen arvoa ei mitata puntarilla. Jokainen ansaitsee asiallista kohtelua riippumatta siitä, paljonko painaa. Vaakakapina on saanut valtavasti huomiota, kampanjan Facebook-yhteisöihin osallistuu yli 50000 keskustelijaa.

Lue lisää Vaakakapinasta YLEn sivuilta.

SYLI-kummiäänestykseen valitut henkilöt ovat tehneet tunnetuksi Syömishäiriöliittoa tai lisänneet syömishäiriötietoutta liiton arvoihin sopivalla tavalla. Mukana äänestyksessä oli myös henkilöitä, jotka ovat kyseenalaistaneet ja haastaneet vallitsevia ulkonäköihanteita ja laihdutuskeskustelua. Lisäksi oman ehdokkaan nimeäminen oli mahdollista.

Äänestyksessä olivat mukana:

• Patrik Borg, ravitsemusasiantuntija jonka osaamisalueeseen kuuluvat terveyden ja hyvinvoinnin ohella myös syömishäiriöt monissa muodoissaan
  • Ulla Kärkkäinen, ravitsemusterapeutti ja tutkija, joka on keskittynyt syömiskäyttäytymisen, painonhallinnan ja kehonkuvan ongelmien ymmärtämiseen
  • Jenny Lehtinen, toimittaja ja Ylen Vaakakapinan kapinapäällikkö
  • Reita Nyberg, erikoislääkäri ja toinen Maudsleyperheet-blogin ylläpitäjistä
  • Leena Putkonen, ravitsemusterapeutti ja terveen kehon- ja minäkuvan promoaja

Kaikki ehdolla olleet saivat ääniä ja nimettyjen ehdokkaiden lisäksi ääniä sai Monica Ålgars. Jenny keräsi 35 % annetuista äänistä. SYLI-kummi valittiin nyt neljännen kerran. Vuoden 2014 kummi oli Pia Charpentier, vuoden 2015 kummi oli Pippa Laukka ja vuonna 2016 valituksi tuli Riikka Viljanen.

Vuoden 2017 SYLI-kummi Jenny Lehtinen on Ylen Vaakakapinan kapinapäällikkö

» Tukipuhelin 02 251 9207. Yhteystiedot