r
Syömishäiriöliitto-SYLI ry In English

Vuoden SYLI-kummit

Ajankohtaista
Vuoden SYLI-KUMMI valitaan vuosittain avoimen äänestyksen tuloksena. Ensimmäisen kerran SYLI-kummi valittiin 2014.

Uutisointiohjeet medialle
Perustiedot liitosta 2017
Jäsen- ja tiedotuslehti SYLILLINEN

Vuoden 2016 SYLI-kummi – Riikka Viljanen

Vuoden 2016 SYLI-kummiksi on valittu ravitsemusterapeutti Riikka Viljanen. Hän sai kuudesta ehdokkaasta eniten ääniä Syömishäiriöliitto – SYLI ry:n järjestämässä äänestyksessä. Riikka on työskennellyt pitkään syömishäiriötä sairastavien parissa, tällä hetkellä hän on töissä Syömishäiriökeskuksessa Helsingissä. Hän on ollut mukana kirjoittamassa kirjoja Olen jo syönyt - Läheiselläni on syömishäiriö ja Nälkäinen sydän - Parane bulimiasta. Riikka on toiminut asiantuntijana myös muissa syömishäiriöitä käsittelevissä julkaisuissa.

SYLI-kummiäänestykseen valitut henkilöt ovat tehneet tunnetuksi Syömishäiriöliittoa tai lisänneet syömishäiriötietoutta liiton arvoihin sopivalla tavalla. Mukana äänestyksessä oli myös henkilöitä, jotka ovat kyseenalaistaneet ja haastaneet vallitsevia ulkonäköihanteita ja laihdutuskeskustelua. Lisäksi oman ehdokkaan nimeäminen oli mahdollista.

* Patrik Borg, ravitsemusasiantuntija
* Maaret Kallio, psykoterapeutti ja tietokirjailija, Lujasti lempeä -blogin kirjoittaja
* Alma Sipilä, psykologi, laulaja, lauluntekijä ja kehorakkausradikaali
* Iiu Susiraja, kuvataiteilija, kauneuskäsitysten kyseenalaistaja ja tienraivaaja, joka esiintyy usein itse valokuvissaan ja videoissaan
* Jani Toivola, kansanedustaja
* Riikka Viljanen, Syömishäiriökeskuksen ravitsemusterapeutti

Kaikki ehdolla olleet saivat ääniä ja nimettyjen ehdokkaiden lisäksi ääniä saivat Raisa Omaheimo ja Maiju Torvikoski. Riikka keräsi 34 % annetuista äänistä. SYLI-kummi valittiin nyt kolmannen kerran. Vuoden 2014 kummi oli Pia Charpentier ja vuonna 2015 valituksi tuli Pippa Laukka.

Vuoden 2015 SYLI-kummi – Pippa Laukka

Vuoden 2015 SYLI-kummiksi on valittu urheilulääkäri Pippa Laukka. Hän sai kuudesta ehdokkaasta eniten ääniä Syömishäiriöliitto – SYLI ry:n järjestämässä äänestyksessä. Pippa on puhunut ja kirjoittanut paljon bikini fitnessistä, syömishäiriöistä ja niiden yhteydestä. Pipan mukaan bikini fitnessin kaltaiseen ulkonäkökeskeiseen urheiluun havaitaan liian harvoin liittyvän samoja piirteitä kuin syömishäiriöihin. Lajin harrastajat ovat myös yliedustettuina syömishäiriötä sairastavien joukossa. Pippa kannustaa tasapainoon ja terveen järjen käyttöön niin treenaamisessa kuin ruokavaliossakin.

* Pia Hilli-Ämmänkoski, Syömishäiriöklinikan osastonhoitaja
* Pippa Laukka, urheilulääkäri
* Leena Putkonen, ravitsemusterapeutti ja blogisti
* Aila Rissanen, Professori ja erikoislääkäri
* Jani Toivola, kansanedustaja

Ääniä annettiin yhteensä 590. Kaikki ehdolla olleet saivat ääniä. Nimettyjen ehdokkaiden lisäksi ääniä saivat Jukka Paappanen, Iiu Susiraja, Alma Sipilä ja oma toiminnanohjaajamme Ritva Näräkkä. Pippa keräsi 55 % annetuista äänistä. SYLI-kummi valittiin nyt toisen kerran, vuoden 2014 kummi oli Pia Charpentier.

Kiitos kaikille äänestäjille ja lämpimät onnittelut uudelle SYLI-kummille!

Vuoden 2014 SYLI-kummi – Pia Charpentier

Käynnistimme maalis-huhtikuun vaihteessa SYLI-kummiäänestyksen.
Olimme valinneet mukaan äänestykseen muutamia henkiöitä, joiden lisäksi äänensä pystyi antamaan omalle ehdokkaalleen. Äänestykseen valitsemamme henkilöt ovat tehneet tunnetuksi Syömishäiriöliittoa tai lisänneet syömishäiriötietoutta liiton arvoihin sopivalla tavalla.Mukana äänestyksessä oli myös henkilöitä, jotka ovat kyseenalaistaneet ja haastaneet vallitsevia ulkonäköihanteita ja laihdutuskeskustelua.

* Anna-Lisa Isomaa, yleislääketieteen ja lastenpsykiatrian erikoislääkäri
* Pekka Hiltunen, kirjailija
* Pia Charpentier, toiminnanjohtaja Syömishäiriökeskus
* Hanna Partanen, ravitsemusterapeutti

Ääniä annettiin yhteensä 129. Kiitos kaikille äänestykseen osallistuneille!
Kaikki ehdolla olleet henkilöt saivat ääniä. Nimettyjen ehdokkaiden lisäksi ääniä saivat Jani Toivola, Monica Ålgars, Maiju Torvikoski, Anne Hietanen, Kukka Laakso ja meidän oma toiminnanohjaajamme Ritva Näräkkä.

Eniten ääniä keräsi Pia Charpentier, joka sai lähes 60 % kaikista annetuista äänistä!

Pia Charpentier on siis valittu historian ensimmäiseksi SYLI-kummiksi! Pia – syömishäiriöhoidon edelläkävijänä Suomessa – on mielestämme enemmän kuin ansainnut tämän arvonimen.
Kuuntele vastavalitun SYLI-kummin haastattelu Älä laihduta -päivänä: http://www.katsomo.fi/?progId=332611

» Tukipuhelin 02 251 9207 Yhteystiedot