Valvojat: Sara Gilbert, Palsta-Admin
Vieras kirjoitti:Tulee heti mieleen, että miksi puhutaan vaan anorektikoista eikä syömishäiriöistä yleensä? Heti tulee sellainen ole, että jos ei ole anoreksiaa niin ei ole syömishäiriöni "se ainoa oikea, keskustelun ja hoidon arvoinen" sairaus.
Puolet anorektikoista jää ilman hoitoa tämän päivä Suomessa.
Vieras kirjoitti:Tulee heti mieleen, että miksi puhutaan vaan anorektikoista eikä syömishäiriöistä yleensä? Heti tulee sellainen ole, että jos ei ole anoreksiaa niin ei ole syömishäiriöni "se ainoa oikea, keskustelun ja hoidon arvoinen" sairaus.

huolestunut kolmen äiti kirjoitti:
Kolmen lapsen äitinä olen huolestunut nimenomaan siitä, että yhteiskunta ei lotkauta korvaansakaan sen pohdinnalle, miten voisimme tukea ja edistää lastemme mielenterveyttä ja ehkäistä syömishäiriöitä, ne tuntuvat vain lisääntyvän vuosi vuodelta! Mitä minä voi vanhempana tehdä suojellakseni tyttäriäni tältä sairaudelta? Onko Syömishäiriöliitto kiinnostunut ollenkaan tästä temantiikasta, vai keskitytäänkö liitossa vain jo sairastuneisiin? Voisiko tätä asiaa saada nostettua jotenkin näihin keskusteluihin mukaan?
Minua itseäni risoo myös se, että missään ei koskaan yritetäkään avata sitä asiaa, miten syömishäiriöitä voitaisiin ehkäistä. Mennään piiloon sen väittämän taakse, että "nykyäänkään ei tiedetä, mistä syömishäiriöt johtuvat", vaikka se ei pidä paikkaansa. Tiedetäänhän se!
Ai kirjoitti:Tää ei nyt varsinaisesti kuulu tähän keskusteluun, mutta ei todellakaan ole yksimielisyyttä siitä, mistä syömishäiriöt tulevat. ''Toisekseen, syömishäiriöiden ehkäisy on vaikeaa, koska syömishäiriöitä ei pysty ehkäisemään valistamalla. Sitä yritettiin kyllä, ja seurauksena oli että syömishäiriöt yleistyivät, koska sen ilmeisesti "löysivät" ne alttiit nuoret, jotka saivat siitä mallin ongelmiensa hallintaan. Syömishäiriöitä on hankala ehkäistä mitenkään suoraviivaisesti, paras tapa on ilmeisesti nuoren itsetunnon tukeminen, joka vaatii pitkäjänteistä kasvattamista ja johon tarvittaisiin kodin, koulun, yhteiskunnan ja median yhteispeliä.
Paluu Syömishäiriöitä sairastavien palsta
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 4 vierailijaa