onko hengenvaarallista?

Pauliinan palsta on lopetettu toistaiseksi sitä tukeneen rahoituksen loppumisen johdosta. Palstan vanhoja kysymyksiä ja vastauksia voi lukea, mutta uusia kysymyksiä ja yksityisviestejä Pauliinalle ei voi enää lähettää.

Valvojat: Palsta-Admin, Pauliina Juntunen

Alueen säännöt
Älä postita tänne painoja, painoindeksejä, vaatekokoja, kalorimääriä, lihottuja tai laihduttuja kilomääriä äläkä tarkkoja ruokamääriä. Vältä mieluusti myös tarkkojen liikuntamäärien, paaston pituuksien tms. tietojen postittamista tänne. Lue foorumin säännöt Ylläpitäjän tiedotteista.

Re: onko hengenvaarallista?

ViestiKirjoittaja Pauliina Juntunen » 28.11.2011, 18:56

Vieras kirjoitti:Hei Pauliina!

Sanoit tuossa aiemmassa viestissäsi seuraavaa:

"Anoreksiaan liittyy usein alhainen verenpaine ja syke (tai alhainen verenpaine ja korkea syke), mikä on rasite sydämelle jo ilman liikuntaa. Lisäksi liikunta syö lihasta (sydänkin on lihas), jos ei syö tarpeeksi/on alipainoinen sen sijaan, että vahvistaisi lihaksia."

Minulla on juuri tuo tilanne, että minulla on alhainen verenpaine ja korkea syke. Minulla ei ole mitään ylimääräistä liikuntaa mutta sydän lyö välillä ihan omiaan tuhatta ja sataa ja käyttäytyy omituisesti. Ja pelottaa sydänparan ja itsenikin puolesta. Kävin asian kanssa kerran noin vuosi sitten keskussairaalan päivystyksessä, mutta minua ei otettu tosissaan ,vaan viitattiin johonkin ahdistukseen. Mutta tiedän itse, että tämä on jatkuvaa, enkä sitten kuitenkaan ole jatkuvasti ahdistunut.

Voiko tämä olla hengenvaarallista? Olen normaalipainoinen ja yritän kovasti syödä, mutta tiedän etten syö tarpeeksi.

Hei!

Taisitkin laittaa viestin jo tuohon aiempaan viestiketjuun. Eli kannattaa varmistaa lääkäriltä, koska en itse ole lääkäri, mutta olen käsittänyt, ettei ko tilanne ole vaarallinen, ellei harrasta ylettömästi liikuntaa ja/tai elektrolyyttitasapaino ole sekaisin (natrium ja kalium).
Pauliina Juntunen

Re: onko hengenvaarallista?

ViestiKirjoittaja Pauliina Juntunen » 28.11.2011, 19:56

Vieras kirjoitti:Kiitos Pauliina :)

Voiko elektrolyyttitasapaino mennä sekaisin syömättömyydestä vai tapahtuuko niin vain jos on kyse oksentamisesta?

Liioittelenko jos menen nyt keskussairaalan päivystykseen tämän sydänasian kanssa?

Joskus ongelma voi liittyä myös alipainoisuuteen ja/tai liian niukkaan/yksipuoliseen ravintoon, mutta yleensä kyseessä oksentelun tai laksatiivien/diureettien käytön seuraus. Ehkä päivystys on hieman liioittelua (ellei ole kipua/huimausta tms.), mutta kannattaa varata aika lääkärille.
Pauliina Juntunen

Paluu Pauliinan palsta: lopetettu toistaiseksi. KIRJOITTAMINEN PALSTALLE ON ESTETTY!