kun hoitoa ei saa :

Pauliinan palsta on lopetettu toistaiseksi sitä tukeneen rahoituksen loppumisen johdosta. Palstan vanhoja kysymyksiä ja vastauksia voi lukea, mutta uusia kysymyksiä ja yksityisviestejä Pauliinalle ei voi enää lähettää.

Valvojat: Palsta-Admin, Pauliina Juntunen

Alueen säännöt
Älä postita tänne painoja, painoindeksejä, vaatekokoja, kalorimääriä, lihottuja tai laihduttuja kilomääriä äläkä tarkkoja ruokamääriä. Vältä mieluusti myös tarkkojen liikuntamäärien, paaston pituuksien tms. tietojen postittamista tänne. Lue foorumin säännöt Ylläpitäjän tiedotteista.

Re: kun hoitoa ei saa :

ViestiKirjoittaja Pauliina Juntunen » 12.12.2011, 18:43

kevyt keijukainen kirjoitti:hei pauliina, mulla on tämä anorexia vienyt kaiken fyysisen voinnin ja sain taas tk.lääkäriltä lähetteen sairaalaan, lähete oli osoitettu psykiatriselle polille, jota psykiatrikin ihmetteli, koska mun fyysinen kuntoni on niin huono, että tartten apua liikkumisessa, sitten veivät mut yleiseenpäivustyspolille jassa sain odottaa klo14-22:asti. siellä lääkäri sanoi, että mun labrat ovat ihan ok, joten ei ole mitä mulla voisi hoitaa sisätautienosastolla, ihmettelin miten mun laprat voivat olla hyvät, kun olen kuiva kuin korppu ja en ole syönyt kahteen kuukauteen juuri ollenkaan. kerroin lääkärille, että haluan ravintotiputushoitoa, koska vatsalaukkuni ei suostu ottamaan vastaan tarpeeksi ruokaa ja aina syömisen jälkeen tulee ihan mielettömön kovat vatsa kivut-krampit, lääkäri sanoi, ettei enää nykyisin anneta ravintotiputushoitoa ja nenämahaletkukin on pois muodista. laittoi kuitenkin mut nova-osastolle jossa sain yhden pussillisen ravintoa ja nyt tänään laittoivat mut sitten kotiin ja psykiatri kirjoitti musta lähetteen psykiatriselleosastolle jossa hoitaisivat tätä mun aliravitsemusta ja samalla muuttaisivat ja korjaisivat mun lääkitystä, tämä lähehe on vapaaehtoinen, sanoin mun miehelle , ja pojallenikin, että jos lähete tulee ennen joulua, aion sanoa, että menisin vasta joulunjälkeen sinne. mun mieheni sanoi tähän sähän menet silloin kuin lähetteessä sanotaan ja mun poikakin sanoi että vitut sähän menet silloin kuin aika on. kerroin kyllä lääkärille, että ravitsemusneuvoja on sanonut mulle, että yleensä anoreksikkojen veriarvot ovat tosi hyviä, vaikka oikeesti ne on ihan perseestä, ja tämä johtuu siitä jos labranäytteet on otettu kuivasta ihmisestä, niin kuivanaotetut näytteet valehtelevat, mutta eipä tämäkään tieto auttanut lääkäriä antamaan mulle sitä ravintotiputushoitoa kauemmin :cry:

Hei!

On totta, että kuivuminen saattaa vääristää labrakokeiden tuloksia. En kuitenkaan usko, että mikään voisi olla pahasti vialla, se kyllä näkyisi kokeissa kuivallakin ihmisellä. Kuivuminen itsessään sen sijaan on vaarallista. Samoin kuin pitkäaikainen syömättömyys. Lähete psykiatriselle on varmasti paikallaan, kyse kun on kuitenkin ennen kaikkea mielen ongelmasta. Olisi opittava syömään ja juomaan itse niin, että kroppa voisi paremmin. Samalla mielikin voisi paremmin (ainakin pidemmän päälle). Ja kannattaa tosiaan mennä heti, kun pääsee. Asian kanssa ei kannata leikkiä. Tsemppiä!
Pauliina Juntunen

Paluu Pauliinan palsta: lopetettu toistaiseksi. KIRJOITTAMINEN PALSTALLE ON ESTETTY!