kipeänä ja liikunta-asiaa

Pauliinan palsta on lopetettu toistaiseksi sitä tukeneen rahoituksen loppumisen johdosta. Palstan vanhoja kysymyksiä ja vastauksia voi lukea, mutta uusia kysymyksiä ja yksityisviestejä Pauliinalle ei voi enää lähettää.

Valvojat: Palsta-Admin, Pauliina Juntunen

Alueen säännöt
Älä postita tänne painoja, painoindeksejä, vaatekokoja, kalorimääriä, lihottuja tai laihduttuja kilomääriä äläkä tarkkoja ruokamääriä. Vältä mieluusti myös tarkkojen liikuntamäärien, paaston pituuksien tms. tietojen postittamista tänne. Lue foorumin säännöt Ylläpitäjän tiedotteista.

Re: kipeänä ja liikunta-asiaa

ViestiKirjoittaja Pauliina Juntunen » 16.01.2012, 13:55

Vieras kirjoitti:Hei, olen flunssapotilaana nyt viidettä päivää ja huolissani vuodelevon terveyshyödyistä(lue: haitoista!)
olen vakuuttunut siitä että painoni on noussut ainakin kilon ja tämä ahdistaa minua hirveästi! olen mielestäni tyyppiä joka lihoo jos ei liiku. toisin kuin esimerkiksi hirveän hoikka veljeni joka ei juuri koneen ääreltä poistu mutta säilyttäää silti laihuutensa, ilman minkäänlaisia ponnistuksia sen eteen!
tämä tuntuu minusta NIIN epäreilulta :( mikä ihme siinä oikein on että naisena kerään kiloja niin herkästi? miksi juuri nuoret miehet näyttävät pysyvän laihoina vaikka mitä sontaa suuhunsa pistävät? huoh. antaisin mitä vain jos voisin olla mies ilman naisen muotoja.... vaikeaa tämä :(
niin ja minulla on anoreksia, olen normaalipainoinen ja pelkään lihomista enemmän kuin mitään muuta.

Hei!

Liikunnan painonhallintaa edistävä vaikutus perustuu lähinnä sen aineenvaihdunnallisiin vaikutuksiin, ei niinkään energiankulutukseen. Ihminen ei liho tai laihdu viikossa. Jokaisen terve paino ("normaalipaino") vaihtelee muutaman kilon sisällä, eli kyse ei ole mistään yhdestä lukemasta. Paino myös vaihtelee nestetasapainon mukaan jopa useita kiloja päivän aikana, veljesikin huomaisi tämän, jos kävisi vaa'alla, mitä tuskin tekee. Ongelma liittyy syömishäiriöön (moni ajattelee, että oma elimistö on jotenkin poikkeuksellinen) ja tarkkailuun/painopakkomielteeseen. Sairaana liikkuminen ei missään tapauksessa kannata.
Pauliina Juntunen

Paluu Pauliinan palsta: lopetettu toistaiseksi. KIRJOITTAMINEN PALSTALLE ON ESTETTY!