kuinka ahmiminen vaikuttaa painoon?

Pauliinan palsta on lopetettu toistaiseksi sitä tukeneen rahoituksen loppumisen johdosta. Palstan vanhoja kysymyksiä ja vastauksia voi lukea, mutta uusia kysymyksiä ja yksityisviestejä Pauliinalle ei voi enää lähettää.

Valvojat: Palsta-Admin, Pauliina Juntunen

Alueen säännöt
Älä postita tänne painoja, painoindeksejä, vaatekokoja, kalorimääriä, lihottuja tai laihduttuja kilomääriä äläkä tarkkoja ruokamääriä. Vältä mieluusti myös tarkkojen liikuntamäärien, paaston pituuksien tms. tietojen postittamista tänne. Lue foorumin säännöt Ylläpitäjän tiedotteista.

Re: kuinka ahmiminen vaikuttaa painoon?

ViestiKirjoittaja Pauliina Juntunen » 27.02.2012, 13:53

niisku kirjoitti:heippa. ongelmani on että haluan painaa vähemmän ja pärjätä vähemmällä ravinnolla kuin tarvitsen. aamun ja päivän syömiset voi mennä ok (siis sen askeettisen puoleni mielestä), mutta yleensä viimeistään illalla syöminen lähtee lapasesta. mielestäni syy ei ehkä ole nälässä vaan ennemminkin psyykessä. panttaan syömisiä ja sitten illalla olen kiukkuinen ja ärtynyt ja annan periksi :( olen ihan varma että voisin välttää ylilyönnit iltaisin vaikka syönkin hieman liian kevyesti päivällä... siis harmittaa vain kun selvästi niitä liika kiloja on esim. mahassa ja haluaisin nuo pois, omaan ihannepainooni (mielestäni ihannepaino on se jossa itse tuntee viihtyvänsä ja minulla on positiivinen kokemus tuosta painosta, joka on vielä normaalipaino, sillä erolla etten hävennyt itseäni kuten nyt teen :( )... en tiedä onko tämä edes mikään oikea palsta kirjoittaa näistä asioista, koska eihän minulla mitään syömishäiriötä ole, mutta.. voinko kuitenkin laihduttaa, eihän se turhaakaan voi olla jos lopputulos on tyytyväinen minä :mrgreen: ?

Hei!

Niin, miten syömishäiriö sitten määritellään; vaikeudeksi hyväksyä omaa tervettä/biologista normaalipainoaan (joka ei ole yleensä BMI-taulukon alarajalla), itsetunto riippuvainen painosta/ulkonäöstä... :wink: VOIHAN sitä tietysti laihduttaa, mutta terveyden kannalta se on yleensä turhaa/haitallista eikä tuo onnellisuutta ainakaan pitkällä tähtäimellä (jos painon haluaa alle oman terveen painon, sen kanssa pitää jatkuvasti taistella). Yleisin ongelma, johon painonhallinnassa sorrutaan on juuri se, että aletaan kontrolloida aamun/aamupäivän syömisiä. Silloin on väistämätöntä, että iltaisin tekee mieli syödä kaikenlaista herkkua (makeaa ja hiilihydraattia), vaikka ei nälkä olisikaan. Kiukkuisuus ja ärtyisyys ovat myös varsin yleisiä nälän tunnusmerkkejä. Aamiainen ja lounas säännöstelemättä ja yleisesti 80% terveellistä ja loput mielen mukaan, niin hyvin menee. Yritä keskittyä elämän muihin, enemmän/pidemmällä tähtäimellä tyytyväisyyttä tuoviin asioihin ulkonäön/muutaman kilon sijasta. :sydan:
Pauliina Juntunen

Paluu Pauliinan palsta: lopetettu toistaiseksi. KIRJOITTAMINEN PALSTALLE ON ESTETTY!