Syömishäiriöliiton OPPAAT JA ESITTEET

- Tietoa sairastuneelle
- Tietoa läheisille
- Tietoa ammattilaisille
- Mitä syömishäiriöt ovat?
- Mistä saa apua syömishäiriöihin?
- Mistä syömishäiriöt johtuvat?
- Hoitoon liittyviä linkkejä
- Linkkejä ja lisälukemista
- Haluatko antaa palautetta tästä osiosta?
< Takaisin edelliselle sivulle

ESITE Syömishäiriöliitto-SYLI ry

Syömishäiriöliiton perusesiteSyömishäiriöliitto-SYLI ry:n perusesite

Sinun kokemuksesi on meille tärkeä - TUU SYLIIN!

Lataa esite PDF-tiedostona >>

OPAS Kohtaamisopas

Syömishäiriöliiton KohtaamisopasSyömishäiriöliitto-SYLI ry:n Kohtaamisopas

Kohtaamisopas on suunnattu ammattilaisille ja harrastustoiminnan ohjaajille, jotka kohtaavat syömishäiriöitä sairastavia ja niistä toipuvia. Työkirjamainen opas tarjoaa tietoa ja työn­ohjauk­sellista tukea syömishäiriötyöhön ja erilaisiin kohtaamistilanteisiin.

Painos on loppu. Oppaan voi ladata PDF:nä.

Lataa Kohtaamisopas PDF-tiedostona >>

OPAS Voisit olla onnellinen - rohkaisun sanoja Sinulle, joka olet kohdannut syömishäiriön

Voisit olla onnellinen -opas Syömishäiriöliitto-SYLI ry on julkaissut sairastuneille tarkoitetun materiaalin "Voisit olla onnellinen - rohkaisun sanoja Sinulle, joka olet kohdannut syömishäiriön". Selvästi tietopainotteisen oppaan sijaan, materiaalissa on lähdetty liikkeelle niistä tunteista ja ajatuksista, joiden kanssa syömishäiriöön sairastunut tavallisesti elää. Teksti, kuvat ja taitto tarttuvat mm. häpeään, yksinäisyyteen, epä­tie­toi­suuteen ja pelkoon. Materiaalin tarkoituksena on rohkaista syömishäiriöön sairastunutta puhumaan tilanteestaan ja hakemaan siihen apua.

Katso lisätietoja tai lataa PDF-tiedostona >>

GUIDEBOK Våga vara lycklig – Uppmuntrande ord till dig som drabbats av en ätstörning

Våga vara lycklig -guidebokenÄtstörningsförbundet i Finland rf har gett ut en broschyr riktad till personer som insjuknat i en ätstörning: "Våga vara lycklig – Uppmuntrande ord till dig som drabbats av en ätstörning". Istället för att fokusera enbart på sakinformation ville vi i broschyren behandla de känslor och tankar som ofta fyller den insjuknades liv. Texten, bilderna och utformningen tar upp bland annat upplevelser av skam, ensamhet, osäkerhet och rädslor. Avsikten med broschyren är att uppmuntra den som insjuknat i en ätstörning att prata om sin situation och söka hjälp.

Se mer information och ladda ned som PDF-fil >>

Sivua päivitetty 2.5.2018