Pohjanmaan syömishäiriöperheet ry - Tapahtumat

*** Seinäjoki

*** Vaasa

** Yhteystiedot

Älä laihduta -päivän luento 6.5. Älä laihduta -päivä 6.5.

Läskivihapuheen loppu

Lauantai 6.5. klo 12–14
Seinäjoen pääkirjasto
Jaaksi-sali, Alvar Aallon katu 14

Luennoitsijana toimii Syömishäiriöliitto–SYLI ry:n aktiivi, ravitsemusterapeutti (TtM) ja fysioterapeutti (AMK) Katri Mikkilä

Läskivihapuhetta provosoivaa laihdutus- ja kehonmuokkauskulttuuria pidetään tehokkaasti yllä median lisäksi muun muassa julkisen terveydenhuollon ja liikuntaalan yrittäjien toimesta. Kaikenkokoiset ja näköiset kehot ovat vapaata riistaa ankaralle arvostelulle - oli kyseessä sitten omat vatsamakkarat, televisiossa tanssivan tädin allit tai huolestuttavasti hoikistunut pienten lasten äiti. Miksi tämä kehoihin ja erityisesti läskiin kohdistuva vihapuhe on niin haitallista? Miksei jokaisella, kokoon, rasvaprosenttiin tai kulutettuihin kaloreihin katsomatta, voisi olla oikeus rakastaa ja arvostaa kehoaan? Mikä tässä kaikessa mättää?

Luento on maksuton ja avoin.
Se on suunnattu kaikille kehosta, itsensä ja toisten kunnioittamisesta ja arvostamisesta kiinnostuneille, ikään, sukupuoleen tai ammattiin katsomatta.

Tervetuloa kuuntelemaan, keskustelemaan ja kyseenalaistamaan!

Lataa luennon tiedot PDF-tiedostona.

Seuraa meitä Facebookissa.

» Tukipuhelin 02 251 9207. Yhteystiedot