Tampereen SYLI-keskus – Syömishäiriöliitto - SYLI ry

* Sisä-Suomen SYLI ry

Tampereen SYLI-keskus Facebookissa Tampereen SYLI-keskus Instagramissa

Tampereen SYLI-keskus

Tampereen SYLI-keskus sijaitsee osoitteessa:

Syömishäiriöliitto - SYLI ry
Hämeenpuisto 43–45 L 2

Koordinaattori Ritva Näräkkä
sähköposti: ritva.narakka(at)syomishairioliitto.fi

Toiminnanohjaaja Anna Hasan
puh. 045 2010 808
sähköposti: anna.hasan(at)syomishairioliitto.fi

SYLI-toimintakeskuksen kesän ohjelma on ladattavissa PDF-tiedostona (päivitetty 18.6.2018). Kahvihetket, välipala ja lounashetki jatkuvat koko kesän ajan.

Teetkö työtä syömishäiriötä sairastavien ja heidän läheistensä parissa? Liity sähköpostilistallemme! Lähetä viesti osoitteeseen ritva.narakka(at)syomishairioliitto.fi ja kerro, että haluat liittyä postituslistalle. Näin saat helpoiten tietoa toimintakeskuksen ajankohtaisista asioista.

Kahvihetket joka tiistai klo 15–17 ja joka torstai klo 13–15

Tampereen SYLI-keskuksen kahvihetket

Kahvihetket ovat kaikille avoimia, ja niiden tarkoitus on tuoda pieni yhdessäolon hetki iltapäivään. Kahvihetkessä on mahdollisuus tutustua toisiin kävijöihin tai jakaa ilojaan ja surujaan. Jos haluat, voit myös tulla vain rauhoittumaan toisten seurassa, olit sitten läheinen tai itse syömisellä oireillut/oireileva. Keskustelu etenee osallistujien ehdolla.

Kahvihetkissä on aina paikalla ohjaaja.

Tervetuloa tutustumaan, juttelemaan ja juomaan hyvää kahvia! Huomioimme toki myös teenjuojat.

VÄLIPALA tiistaisin klo 14-15 ennen kahvihetkeä. SYLI-keskus tarjoaa välipalan ennen tiistain kahvihetkeä. Voit tulla vain käymään tai jäädä koko iltapäiväksi!

Tuettu lounashetki joka torstai klo 12–13

Tervetuloa lounashetkeemme! Olet tervetullut, jos kaipaat tukea ruokailuusi tai vaikka vain juttuseuraa lounaalle. Tuothan mukanasi omat evääsi – lämmitysmahdollisuus, astiat sekä avointa ja lämminhenkistä lounasseuraa löytyy toimintakeskuksesta. Meitä ei kiinnosta, mitä lautasellasi on, vaan mitä sinulle kuuluu!

Lisätiedot: Ritva Näräkkä, ritva.narakka(at)syomishairioliitto.fi

HUOM!

Katso kaikki Tampereen, Jyväskylän ja Lahden vertaistukiryhmien kokoontumiset ja tiedot Sisä-Suomen SYLI ry:n sivuilta.

SYMPPIS

SYMPPIS-toiminta noin 13–19-vuotiaille nuorille

Tuntuuko, että syömiseen liittyvät ajatukset valtaavat pääsi ja vievät voimasi?

SYMPPIS on vertaistuellinen ryhmä n. 13–19-vuotiaille nuorille, joita syömiseen tai ruokaan liittyvät ajatukset vaivaavat.

Tapaamiskerrat sisältävät erilaista mukavaa pientä tekemistä, mutta jo pelkkä paikalle tuleminen riittää. Halutessasi voit ottaa evästä mukaan.

Voit halutessasi laittaa etukäteen sähköpostia ryhmän ohjaajille: tre(at)sisasuomensyli.fi.
Laita viestin otsikkoon maininta SYMPPIS.

SYMPPIS kokoontuu Tampereen SYLI-keskuksessa.

Läheisten avoin ryhmä

Läheisten ryhmä on tarkoitettu kaikille syömishäiriöön sairastuneista läheisistään huolta kantaville ihmisille. Ryhmään ovat tervetulleita sairastuneen vanhemmat, isovanhemmat, sisarukset ja puolisot. Ryhmässä on asiantuntijavierailijoita. Ryhmää ohjaa vertaistukiohjaaja.

Lisätiedot: tampere(at)sisasuomensyli.fi

Sairastavien ja toipumassa olevien avoin ryhmä

Kokoontumiset syksyllä 2018: tiedotetaan myöhemmin.

Avoin ryhmä on tarkoitettu kaikille, jotka kokevat ruoan ja syömisen ongelmana. Paikalle voit tulla nimettömänä, eikä ryhmä velvoita sinua mihinkään. Voit halutessasi ottaa ryhmän ohjaajiin yhteyttä ennen tapaamista: tre(at)sisasuomensyli.fi

Avoin ryhmä ahmintatyyppisesti oireileville

Syksyn 2017 ryhmän teemana oli toipuminen: Voiko ahmintaoireilu lievittyä? Uskotko sen olevan mahdollista? Mitä koet tarvitsevasi ja mitä sinun on hyvä tehdä, jotta oireesi lievittyvät? Voit tulla mukaan ryhmään millä kerralla tahansa.

Ryhmää ohjaavat Anna ja Ritva.

SALT-HANKE 2012–2015

Syömishäiriöliiton SALT-hankkeen (2012-2015) viimeiset tilaisuudet on järjestetty ja palautteet kerätty. Paras palkkio kuluneesta kolmesta vuodesta tuli hankkeen rahoittajan, RAY:n avustusehdotuksen mukana. Tällä hetkellä sekä Tampereella että Kuopiossa toimii matalan kynnyksen SYLI-keskus. :-)

SALT-hankkeen 2012-2015 loppuraportti PDF-tiedostona.

» Tukipuhelin 045 2010 808. Yhteystiedot